debata oksfordzka
W dniu 15 grudnia 2021, w ramach realizacji kampanii społecznej „No promil – no problem”, odbyła się kolejna międzyszkolna debata oksfordzka. Tegoroczny temat to: „Sposób, jaki we współczesnej kulturze przedstawiany jest alkohol i jego spożywanie, należy oceniać negatywnie”.
W szranki debatowania stanęły dwie 4-osobowe drużyny: jedna z Zespołu Placówek Oświatowych im. Janusza Korczaka w Kopance, a druga ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Jaśkowicach. Naszą szkołę reprezentowali uczennice i uczniowie z klasy ósmej: Eliza Chmura, Amelia Pasierbek, Dawid Jankowicz i Michał Zajączkowski, przygotowywani przez panią katarzynę Brzeską. Nad prawidłowym przebiegiem, formą i strukturą spotkania czuwał marszałek debaty i wiceprezes Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców – pan Jakub Kozłowski.
Młodzi debatanci nie tylko podjęli nowe i trudne wyzwanie, ale wykazali wysoki poziom przygotowania, zaprezentowali kulturę i kunszt sztuki argumentacji z jednoczesnym poszanowaniem oponentów, wspaniale podejmowali polemikę reagując adekwatnie do pojawiających się w dyskusji argumentów. Było to niezwykle ciekawe i nowe dla nas wszystkich wydarzenie i przeżycie. Dwie drużyny zmierzyły się w dyskusji nad postawioną tezą – drużyna propozycji, która w debacie broniła tezy, i opozycji, która starała się tezę obalić. Najważniejszy był wspólny cel: edukacja i wpływ na zmiany w postawach i zachowaniach społecznych, bo bezpromilowo =bezproblemowo. Poziom spotkania był tak wysoki i wyrównany, że sędzia podjął decyzję o przyznaniu statusu zwycięzcy obu drużynom. Brawo!!!
Uczestnicy debaty usłyszeli wiele słów uznania i podziękowania od p. Marka Marca – kierownika Wydziału Edukacji UMiG w Skawinie, p. Elwiry Biel – wicedyrektora LO w Skawinie, p. Andrzeja Morawy- dyrektora SP w Jaśkowicach oraz p. Jolanty Kozłowskiej – dyrektora ZPO w Kopance.
Uczniowie pięknie i godnie zaprezentowali siebie i swoje szkoły. Wraz z gratulacjami wszyscy uczestnicy otrzymali upominki oraz życzenia dalszych sukcesów w podejmowaniu nowych zadań i wyzwań.